söndag 2 december 2007

Mig

Mig är Peter johnsson, 26 år. Ska precis flytta in i ny lägenhet i munkebäck med min sambo Johanna och vår feta katt Mimmi, hur jag fick Mimmi skall jag skriva om en annan dag.




Anledningen till att jag sitter och skriver just nu är för att min äldre bror Daniel skickade i väg ett mail till mig och sa att han hade startat ett bloggkonto i mitt namn. Först ignorerade jag mailet men efter några dagars betänketid så insåg jag att det kanske fanns vissa fördelar med att börja blogga som ungefär redan halva sveriges befolknig har börjat göra.


Jag är en person med ganska så bra självinsikt och jag har kommit på mig själv ett antal gånger då jag diskuterat med vänner eller familj att jag kan vara aningen pessimistisk och negativ i mitt tänkande.


Detta är då anledningen till att jag skall börja blogga, jag skall få ur mig allt det pessimistiska och negativa här på bloggen och förhoppningsvis bli en positivare och gladare person i det verkliga livet.


Ska jag vara ärlig så tror jag inte det kommer att funka med tanke på att jag tycker att det mesta i denna värld är fel och inte anpassat till hur jag vill att det ska vara.

Nåväl detta är min första blogg text jag tänkte inte jag skulle bli för negativ direkt, utan sparar detta till framtida texter. Jag hoppas att ni vill följa med mig i mitt skrivande och kommentera hur jävla negativ och tråkig jag är.


Med vänliga hälsningar


Peter





2 kommentarer:

Dajja sa...

Mycket bra början. Det finns hopp om mycket negativism i framtiden! ska bli roligt att läsa om jordens undergång och annat "roligt"

Anonym sa...

Det kommer aldrig att funka! Då får du skriva dygnet runt och då kanske det inte finns någonting kvar i dig. Föresten va det Erik Tures syrra som var i gp´s två dagar? Skådis, Mirja någonting?

Lycka till med skrivandet om bergsjöpack och Söders övergång

/ Mr positiv