fredag 11 januari 2008

Svenska folket en trött skara människor



Jag kom på mig själv häromdagen då jag förbannade mig över ännu en amerikansk pratshow där allt som vanligt är uppgjort. Detta var inte första gången jag tänkte på detta sätt, det har förekommit innan vid tillfällen som tex: idol, extreme home makeover(extremt uppgjort), bonde söker fru, ensam mamma söker, big brother(då det gick), let`s dance ja ni förstår säkert vilken typ av program jag menar.

Jag tänkte vem fan är det som sitter och kollar på sådan här skit. Och så började jag räkna lite lätt i huvudet och insåg att det är mellan 60-70% ren jävla skit på tv.

Frågan är då vems fel är det att det är skit på tv:n. Jo, det är svenska folkets fel som så jävla enkelt bara köper skiten som visas.

En trött vardaglig svensk slänger sig i soffan och sätter på tv:n och jag tror inte de flesta ens tycker att det är underhållande att kolla på tv:n utan man gör det av ren lathet, för att man inte orkar med att göra ngt annat.

Men tänk så här skulle varje svensk istället börja rannsaka sig själv och sluta kolla på dessa fördummande jävla programmen ja då kanske tv-bolagen är tvungna att tänka om och börja sända program som man faktiskt kan lära sig ngt på och som inte är uppgjorda och fulla av skit.

Likadant är det med musik, jag spyr på mtv, city 107, nrj och alla andra trötta jävla kommersiella musikkanaler. Picasso och alicia keys är typexempel på musik som låter precis som all annan skit som spelas på populär radio och tv.
Är det verkligen så att ni tycker att denna musik är bra eller e det samma visa om igen att ni inte orkar leta efter bra musik och hitta er egen musikstil och istället bara tar det som ges.
Sluta upp med att sponsra all skitmusik som produceras idag med artister som inte har en aning om vad dom sjunger för de har fått ett papper med text av ngn annan och blivit tillsagda att sjunga. Det finns hur mkt bra och ärlig musik som helst ute i världen där artister faktiskt skriver sina egna låtar, det handlar bara om att ge det lite tid.

Det jag menar med hela det här inlägget är att jag vill verkligen inte tro att det som visas på tv uppskattas hos folk för i så fall så är det ju jag som är helt fel ute. Kommentera gärna vad ni tycker....

2 kommentarer:

Anonym sa...

När ska du bli en positiv människa då? Du e ju e sjukt negativ... Ändå anser du dig ibland vara positiv... inget jag märkt av ännu hahahaha... P.S. Köttbullen håller med D.S.

/Calle

Dajja sa...

Jag håller med. Snart är toppen nådd, kanalerna kan nog inte bli fler nu. Hoppas att den moderna smarta människan orkar resa sig och göra uppror. Inför sällskapspel och annat som är positivt ur social vinkel. Nintendo WII ska tydligen vara ganska kul, ett bra exempel där man dessutom inte bara sitter och omvandlar socker (godispåsen vid tv:n) till fett.

Ses ikväll