måndag 25 februari 2008

Dags att börja uppskatta livet!!

Jag är väl egentligen den sista som skall prata om att folk gnäller om småsaker i onödan men jag anser att mitt gnäll är på en mer humoristisk nivå, jag menar folk får väl göra som dom vill.

Vill folk kolla på melodifestivalen eller åka kollektivtrafik eller liknande så får dom väl göra detta.

Det finns däremot människor som är negativa på riktigt, som konstant medför en deprimerande stämning i deras närhet. Det kan vara tanten på bussen som kollar snett på dig för att du snällt ber henne flytta väskan som hon har ställt på den sista lediga platsen på bussen trots att bussen är proppfull. Det kan vara personen som ständigt klagar över sin livssituation utan att egentligen göra något för att förändra den. Det kan var personen som klagar för att det är jobbigt att gå till affären och handla.

Känner ni igen er i någon av dessa personer, ryck då för fan upp er för det finns människor som har det jävligt mycket jobbigare.

En god vän till mig fick för ett par dagar sedan reda på att hans flickvän hade cancer och trots detta besked höll han huvudet högt och fortsatte och tänka positivt och började direkt diskutera hur de skulle lösa situationen. Det fanns inget utrymme för några negativa tankar.

Det här är ett riktigt problem och jag vet inte hur jag hade reagerat om någon av mina nära och kära råkade ut för något liknande men jag skulle vara glad om jag kunde hantera det hälften så bra som min vän gjort.

Du har utan att du vetat om det gjort mig till en positivare människa och fått mig att respektera livet på ett sätt som jag inte gjorde innan. Jag tänker på dig och din flickvän och hoppas att ni kommer att överkomma detta hinder ni nu står inför, lycka till.

1 kommentar:

Dajja sa...

Låter bra. När saker sätts på sin spets så finns det lite positivism i oss alla!