fredag 22 februari 2008

Ännu en helg som hotas av schlager

Fredag eftermiddag, bara ett dygn kvar tills tv:n förpestas ännu en gång av patetiska människor som kallar sig artister.


Efter förra årets eurovisionfinal lovade jag mig själv att aldrig mer kolla, tyvärr fastnade jag framför tv:n förra veckan då en före detta volvochef skulle uppträda i andra generationen. Jag gillade inte honom som chef och att se honom i melodifestivalen och göra bort sig kändes som något att se fram emot. Jag menar allvarligt talat kolla på dom!!


Jag satte mig ner och började kolla och det första jag får se är Ola denna fruktansvärt äckliga och irreterande människa som bara producerar massa skit, i och för sig inte helt sant med tanke på att som så många andra schlagerartister så skriver han ingen egen musik utan han får ett papper med en text på. Det är kul att veta att dom menar det dom sjunger.


Efter denna låten kände jag att det här kommmer inte att hålla jag kommer inte att klara att kolla på hela programmet utan att bli psykiskt förstörd. Jag får väl tillägga att det bara var själva programmet som var fruktansvärt jag hade ett väldigt trevligt sällskap under tiden(Johanna).


Jag såg i alla fall inte hela programmet tack och lov men jag såg röstningen, dvs att andra generationen gick vidare från första gallringen, deras låt handlar om kebabpizza, allvarligt talat vad fan har hänt med Sveriges befolkning, jag kan hålla med om att i princip alla låtarna var pissdåliga men man kan väl i alla fall välja dom som var minst värdelösa.


Hur som helst så har jag kommit på en teori varför det blir som det blir. Det här är mer en önskan från min sida för skulle det vara som jag tror så ökar min tilltro till mänskligheten en aning i alla fall. Jag hoppas och tror att det är så att de flesta som sitter och kollar på festivalen gör det av tradition inte av intresse och anledningen till att dåliga låtar ofta går vidare är på grund av att de flesta vill göra narr av hela festivalen. Jag menar det kan väl inte finnas någon därute som verkligen tycker att Christer Sjögren är en bra artist eller?


Hur som helst kommer jag att klara mig ännu en vecka, jag blev tvungen att hoppa in och jobba för en klassskompis på lördagskvällen (tur i oturen).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det värsta är hånet mot de so sysslar med riktig musik.......E-type på nef eller, roskilde.....skulle inte tro det din jävla pajas !!!

Anonym sa...

Glöm inte att Let´s dance är lika avskyvärt...... om alla där ute får bort en person från eländet så är mkt vunnet......skapa en mening med era liv och lär er nått i på spåret istället.

Anonym sa...

Elller ställ upp i Vansbrosimmningen. Simma 3 km i iskallt vatten som en riktig viking! Det är underhållning!