lördag 9 februari 2008

Krogen- Nej tack

Först vill jag passa på och säga att det är roligt att det är så många som kommenterar det jag skriver, jag hoppas att det kan fortsätta.

Dagens ämne är alltså krogen och dess miljö.

Jag kom på mig själv häromdagen att jag inte varit nere på stan och festat på över ett halvår. Många kan tycka att det är konstigt och att man är världens tråkigaste människa, själv ser jag det som att jag har mognat.

Jag säger inte att det är fel att festa, det ska man fortsätta med men varför ska det festas på nere på stan, varför inte hemma hos någon kompis eller liknande.

Fördelar: du sparar pengar, du kan prata med dom du vill utan att skrika dig hes, du slipper stå i kö i ösregn och framförallt slipper du träffa en massa trötta dyngraka bönder som tycker avenyn är skitcoolt.

Dom som har känt mig ett tag blir nog ganska upprörda med tanke på att jag var en utan dom som var nere på stan 2 gånger i veckan under ca 6 års tid. Jag står för hur jag betedde mig under den tiden och stundtals var det jävligt roligt, men om tänker tillbaka ordentligt så mådde jag inte speciellt bra den sista tiden. det fanns ingeting att se framemot. Hela veckan gick ut på att vänta på fredagen så att man kunde ut och supa, leta efter nån tjej att ta med hem och bete sig allmänt ansvarslöst. Jag ångrar ingenting men det livet gav mig ingen långvarig lycka bara små rus.

Nu till hela poängen, skit i krogen och skit i människorna som e på krogen, dra tag i polarna och styr upp en fest istället.

Ett annat tips är att göra som jag och ha turen att träffa på världens underbaraste flickvän, då inser man ganska snart att det inte finns någon som helst anledning att gå ut på krogen längre och det e jävligt skönt!!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Fan, skit i bloggen så drar vi ner på stan...
Krogen bör nyttjas med motta, man kan träffa
väldigt trevliga böner med, får sluta upp att
vara så "trött" själv Peter... Jag som sitter på
inside info vet att du nu sitter själv i sovrummet och
kollar på teve, för att tjejen och hennes polare
prompt skall kolla på melodi sm.
Ta då tillfället i akt och gå ut med en gammal
god vän på en trevlig kvarterskrog.
Han kanske till och med bjuder en fattig
student som dig på en öl eller två.
När du läser detta kommer det antagligen vara försent, och du är ännu en dag närmre slutet...

Anonym sa...

Tänk vilket hån melodifestivalen är mot alla som sysslar och lyssnar på riktig musik, den skall förmedla ett budskap och en känsla som anpassad för vuxna människor, inte text och melodi för en 7-åring !!!! fy faaan, våga vägra förnedra er med dumteve som lets dance och melodifestivalen.
Tips till fylla och kompisumgänge utan krog är just att uppleva riktig musik med riktiga artister säsom på way out west kommande sommar, jag och david är redan klara, våga hänga på.

Anonym sa...

Jag ar klar pa festivalen... jag ska leta weed i era fickor...

Jag haller med Peter om krogen, skont att hora att du erkanner att dojan inte var det roligaste stallet...men alla stallen har sin tid. Tank pa att det haller pa att mogna fram nya "Peter" pa dagens "dojan".

Glom aldrig dropkickarna och orfilarnas tid. De har lart oss mycket.

Garvade hogt i Thailand at Davids kommentar...

En dag narmare slutet!!

playwood sa...

Kan du inte slå ihop de två ämnena och därigenom få fram något summa sumarum där man kan ta bilen till krogen, vara nykter, spara pengar på både sprit och nattaxa samt vakna upp dagen efter och må bra.

Anonym sa...

Krogen kan dra åt helvete peter, d e underbart att du skrev om detta!! krogen finns för att vi bor just i världens ende! det finns ju inga andra alternativ än att supa och punda om man är singel och bor i norden. Fatta alla gånger man gått in i dimman på lokal och försök komma på vad du fått ut av det! Tusen gånger goare o sitta hemma med mamma och pappa o ta en spliff framör melodifestivalen. Snälla lova mig peter, att du aldrig blir så gammal att du faktiskt blir underhållen av sån jävla skit!

Nästa ämne ja väntar på att du ska behandla är den fantastiska sjukvården vi har i svedala! gött mooos skalle.

Anonym sa...

Vanta nu...

Sager Mr Dojan himself att det ar vardelost att ga ut?!

Jag har nu forlorat allt hopp om ett bra natt liv i Goteborg... Jag stannar har i Brasilien och kommer bara ga ut i Rio.

Ett steg narmre slutet... Det ar ju bara att halla med!

/Gabriel